30 gruodžio, 2013

Išminties iššūkis


Nustokite tenkintis pernelyg paprastomis šio pasaulio žiniomis.
Priežastis dėl kurios gimėte šiame pasaulyje yra įgyti išminties, išeinančios už šio pasaulio ribų, visuotinės Tiesos. Tai ir yra tikroji išmintis.”

Tokias žodžiais Mokytojas Ryuho Okawa užbaigė vieną svarbiausių 2013 m. skaitytų paskaitų pavadinimu “Išminties iššūkis” (“The Challenge of Wisdom”), kurią gruodžio 14 d. skaitė daugiatūkstantinei auditorijai Mahakuri Messe centre Japonijoje.

Paskaitos pradžioje, padėkojęs visiems Happy Science nariams už šiuos metus, Mokytojas Okawa kalbėjo apie šiuolaikinio pasaulio būklę:

"Šiame amžiuje pasaulis labai sudėtingas ir stipriai pažengęs. Mokslas labai specializuotas ir suskaidytas. Žmonės, įvaldę tam tikrą specialybę, nesuvokia bendro vaizdo ir negali atsakyti į tokius paprastus klausimus kaip šie: “Kas yra žmogus?” “Kodėl žmonės gimsta šiame pasaulyje?” “Iš kur mes ateiname ir kur iškeliaujame?”Dabar yra daug daugiau specialistų, nei kas galėjo įsivaizduoti 100 ar 200 metų atgal. Visi jie savimi pasitikintys tiek savo srityse, tiek ir darbuose. Tačiau jei jų paklaustų: “Kas jūs esate?”, “Ką tiksliai reiškia frazė “aš esu žmogus?”, tik labai nedaugelis galėtų atsakyti į šiuos klausimus."

Kalbėdamas apie šiuolaikines tendencijas, Ryuho Okawa pabrėžė:

“Šiuo metu pasaulyje yra daug šnekama apie informacijos paviešinimą ir teisę žinoti. Žinoma, tai svarbu. Tačiau, aš noriu pasakyti, jog “teisė žinoti” turi apimti ir dalykus, susijusius ne tik su šiuo pasauliu. Kiekvienas žmogus privalo žinoti, kas jis yra; kodėl jis dabar gyvena; kodėl jis pasirinko tokią fizinę formą, turi tokius gebėjimus, talentus ar roles ir dabar gyvena; kodėl jis laimingas, liūdnas, kenčiantis ar švelnios širdies? Kodėl žmonės net ir norėdami, nenustoja dėti pastangas? Kodėl jie siekia nors vienu ar dviem žingsniais patobulėti dvasiškai? Ir kodėl, jeigu žmonės šiame pasaulyje yra gimę atsitiktinai, yra tokių, kurie stengiasi duoti meilę kitiems? Kodėl yra žmonių, kurie bando mylėti daugelį kitų?”

Apžvelgdamas šiuolaikinio mokslo teikiamą naudą ir tikrąją jo paskirtį, Mokytojas Okawa akcentavo ir jo trūkumus:

“Šiame amžiuje galybė akademinių disciplinų yra mokoma įvairiuose universitetuose. Žinios įgytos šiose akademinėse disciplinose tapma išsilavinimu. Išsilavinimas tampa smegenų galia arba mąstymo jėga, kuri panaudojama šio pasaulio pažangai ir patogumui kurti.
Kurti geresnį ir patogesnį pasaulį yra svarbu. Pasaulyje yra žmonių, kenčiančių dėl maisto nepritekliaus, žmonių, neturinčių pastogės, neturinčių pakankamai geriamo vandens, žmonių negalinčių pasirūpinti savo šeimos sveikata, vargstančių šalių, kurios net ir norėdamos negali nutiesti kelių ar tiltų.
Labai svarbu suteikti naujų žinių ir mokslo teikiamos pažangios išminties tokiems žmonėms, kad juos išgelbėti ir padėti jiems tobulėti. Tačiau mokslui reikalinga aukštesnė galia. Jam reikalinga išmintis.
Kam reikalingas mokslas?
Kam reikalingos žinios?
Kuriam galui tampate protingais ir esate gerbiami, kaip specialistai?
Tie, kurie užsitarnavote kitų pagarbą dėl savo turimų žinių apimties, žinokite, kad jūsų pasisakymai gali arba daugelį išgelbėti arba suklaidinti.
Žinios kaipo tokios yra neutralios. Gali atrodyti, jog pačios žinios tarnauja kažkokiam tiksliui, tačiau žinios gali sužaloti žmones arba padaryti juos laimingus.
Tik išminties galia padeda atskirti, ar tam tikros žinios teiks žmonėms laimę, ar atneš tik skausmą ir kančią.”

Kalbėdamas apie išminties šaltinį, Mokytojas Okawa neatmetė mokslo ir kasdieninių patirčių svarbos, tačiau pabrėžė, jog išminties pradžia yra teisingas požiūris į save ir į šį pasaulį:

“Žmonės yra tarsi nuolatiniai keliautojai tarp dviejų: šio ir kito pasaulių. Jei žmonės į šį pasaulį žiūri tik iš materialaus, diskriminuojančio požiūrio pozicijų, jie pradeda skirstyti ar net diskriminuoti žmones pagal jų odos spalvą, pajamas, socialinį statusą, išsilavinimą ar gimino vietą. Tačiau, jei jie sugebėtų žvelgti į šį pasaulį iš aukštesnės perspektyvos, t.y. dvasinio pasaulio akimis, toks skirstymas ar diskriminacija būtų beprasmiški.”

Išsakęs savo nuomonę dėl kitų pasaulio ir Japonijos problemų, savo paskaitą Mokytojas Okawa užbaigė šiais žodžiais: 

“Nustokite tenkintis pernelyg paprastomis šio pasaulio žiniomis.
Priežastis dėl kurios gimėte šiame pasaulyje yra įgyti išminties, išeinančios už šio pasaulio ribų, visuotinės Tiesos. Tai ir yra tikroji išmintis.”

“Žmonės, kurie sulaukia akademinio pripažinimo, dažnai stokoja dėkingumo ir meilės viso pasaulio žmonėms. Jie yra šalti, savanaudžiai, siekiantys kitų pripažinimo. Aš trokštu, kad žmonės, kurie mokėsi ir yra išsilavinę, įgytų ir gebėjimą mylėti daugelį kitų.
Dėl to šiandieną ir kalbu apie “Išminties iššūkį”.

 Prašau, suvokite amžinąją Tiesą ir nelaikykite jos tik sau. Naudokite ją, kad sukurti utopiją savo aplinkoje, šalyje ir pasaulyje.”