07 gegužės, 2013

Sielvartas ir skausmas – mūsų sielų maistas


Nors kai kurios filosofinės mokyklos tvirtina, kad skausmas ir sielvartas tėra iliuzija ir kaip reiškiniai neegzistuoja, tai netiesa. Tiesa ta, kad Pirmapradis Dievas yra tobulas ir Jam nieko netrūksta. Jam nereikia nei augti, nei tobulėti. Jis pats yra pati didžiausia laimė ir pati didžiausia meilė, didžiausias gėris, galutinė tiesa ir absoliutus grožis. Jis jau įkūnija visas šias savybes, todėl Jis negali dar labiau jų išvystyti ir pajausti augimo džiaugsmo. Jam to nereikia. Tačiau dėl begalinės savo išminties Jis tą galimybę suteikė mums.
Pirmapradis Dievas sukūrė didžiąją visatą tarsi kraštovaizdžio architektas. Čia jis padėjo uolą, ten suformavo vandens telkinį ir prileido į jį žuvų, prisodino įvairių rūšių bei dydžių medžių (kai kurie jų veda vaisius) ir netgi pasėjo žolių bei piktžolių. Kai kurie Dievo sukurti dalykai mums gali atrodyti netobuli. Tačiau Jis sukūrė tokią aplinką, kokios troško. Jam patiko, kad būtų šiek tiek žolių ir piktžolių. Jam patiko turtinga įvairovė, todėl Jis sukūrė kalnus, kalvas, kyšulius, taip pat slėnius ir žemai telkšančias pelkes. Viskas visatoje buvo sukurta pagal Jo norus. Kūrinijos įvairovė yra ženklas, kad Pirmapradžiui Dievui tai patinka.
Skausmui ir sielvartui leidžiama egzistuoti trečiojoje, ketvirtojoje ir penktojoje dimensijose (žr.pastabą) esant tam tikroms sąlygoms. Taip sutvarkyta ne todėl, kad skausmas ir sielvartas būtų „geri iš prigimties“ – jie suteikia mums galimybę augti dideliais šuoliais. Kai norite ką nors pasiekti ar patirti, bet jums nepasiseka, pajuntate skausmą ir nuliūstate. Taip pat skaudžiai nusiviliate ir pajuntate didį sielvartą, kai jūsų pastangos duoda visai priešingą rezultatą nei tikėjotės. Tačiau Pirmapradis Dievas, mūsų potyrių architektas, numatė, kad ašaros egzistuos ne šiaip sau, be jokio tikslo. Mūsų prakaitas, sunkus triūsas ir nusivylimas turi paskatinti mus kilti į aukštesnį lygmenį.
Kai smarkiai stengiamės, pagerėja mūsų nuotaika – panašiai kaip ilgų distancijų bėgiko. Todėl į šį pasaulį neturėtume žvelgti kaip į nelaimių vietą, kupiną skausmo ir sielvarto. Verčiau supraskime, kad skausmas ir sielvartas atlieka „galąstuvo“ vaidmenį. Tuo „galąstuvu“ mes šlifuojame savo sielas, kad šios taptų geresnės ir gražesnės. Esame neapdirbti deimantai ir blizgesį įgauname tik tada, kai mus nupoliruoja gyvenimo sunkumai. Be tokių sunkumų neįgautume nuostabaus spindesio ir neišsiskirtume iš kitų akmenų.
Skausmas ir sielvartas skatina mūsų sielas augti, tačiau tai nėra amžini dalykai – jie tik trumpalaikės patirtys, skirtos mūsų sieloms ugdyti. Galiausiai mums visiems skirta nukeliauti į pasaulį, kur viešpatauja džiaugsmas ir žavesys – į amžinos laimės pasaulį, į begalinį rojų.

Pastaba: Trečioji dimensija - tai materialus pasaulis, kuriame mes gyvename, o ketvirtoji ir penktoji dimensijos tai jau dvasių pasaulio sritys, tiesa, nelabai aukštos.