23 balandžio, 2013

Penkios paslaptys, gaubiančios Jėzaus Kristaus gyvenimą – kas yra Dievas, kuris vadovavo Jėzui Kristui?




<penktas tęsinys. pabaiga> <skaityti ankstesnę dalį>

Šioje straipsnių serijoje tyrinėjamos paslaptingosios Jėzaus gyvenimo pusės – tema, dominanti šiandienos pasaulio žmones. Šioje paskutinėje serijos dalyje ieškosime atsakymo į penktąjį klausimą:

5. Kas yra Dievas, kuris vadovavo Jėzui Kristui?
Yra žinoma, kad krikščionybė kilo iš judaizmo, tačiau analizuojant šių giminingų religijų mokymo esmę ir akcentą, kyla klausimas, ar Dievas, kurį Jėzus Kristus vadino “Mūsų Tėvu”, buvo ta pati esybė, kuri judaizmo religijoje ir Senąjame Testamente, vadinama “Jahova”?

Prieštaringas, “Pavydus Dievas”, minimas Biblijoje

Kai kurios krikščionybės sektos teigia, kad “Dievas, į kurį tikėjo Jėzus Kristus, buvo visiškai kita esybė”. Ryškiausia iš tokių yra gnosiai (gnostikai) – viena labiausiai krikščionybės kritikuojamų sektų.

Gnosiai (gnostikai) buvo tos nuomonės, kad Senąjame Testamente minimas teisiantis dievas Jahova, buvo kur kas žemesnio lygio nei tikrasis dievas. Gnosiai vaizdavo Jahovą, kaip šiurpą keliančią būtybę lyg žaibas raudonai degančiomis akimis, drakono galva ir liūto kūnu.

Gnosiai taip pat kritikavo jo (Jahovos) žodių nepastovumą:“’Aš esu pavydus dievas. Nėra kitų dievų be manęs’. (Su tokiu posakiu) jį sekusiems angelams, jis (per neapsižiūrėjimą) išsidavė, kad yra ir kitų dievų (be jo). Nes jeigu nebūtų kitų dievų, tai kam gi jis pavydėtų?” (žr. pastabą 1).

Meilės Dievu buvo laikoma “kilniaširdė Aukščiausioji būtybė”. Dalis gnosių (gnostikų) savo tikrąjį Dievą vadino “Elohimu” (žr. pastabą 2). Elohimas yra minimas ir Senąjame Testamente. Jis apibūdinamas kaip “Aukščiausioji Dievybė ir labai geras dievas”, kaip “visuotinis dievas, neapsiribojantis tik Izraelio regionu” (žr.pastabą 3).

Iš tikro Elohimas yra meilės dievas, žinomas kaip El Cantare (tariama: El Kantare) ir būtent El Cantare (El Kantare) įkvėpė Jėzaus Kristaus mokymą apie meilę, kuris transformavo krikščionybę iš netolerantiško gentinio izraelitų tikėjimo į visuotinę pasaulio religiją. Vis dėlto, Jėzus nesuvokė skirtumo tarp šių dviejų dievų, todėl ir dabartiniai krikščionys Elohimą ir Jahovą mano esant ta pačia būtybe (žr.pastabą 4).

Tiek Hegelis, tiek ir Jungas atkreipė dėmesį į šią prieštaraujančią, dvilypę krikščionių dievo prigimtį ir būtent ši painiava yra apgailėtinų atakų prieš pagonis ir eretikus priežastis.

Pastaba 1: The Nag Hammadi Codex I ‘Apocryphon of John’. (Nag Hamadi rankraščių I-as tomas ‘Jono apokrifa’).
Pastaba 2: kadangi tradicinėje krikščionybėje nepriimtina, kad vienas dievas turėtų du vardus, Elohimas yra dažnai interpretuojamas, kaip bendrinis daiktavardis reiškiantis “dievą”.
Pastaba 3: A History of God (by Karen Armstrong). (Karen Armstrong “Dievo istorija”).
Pastaba 4: The Age of Declaring Your Faith (by Ryuho Okawa, IRH Press), Chapter 1, etc. (Ryho Okawa “Metas atskleisti jūsų tikėjimą”).

Daugiau apie krikščionių gnostikus

Gnosticizmas yra religinis judėjimas egzistavęs nuo pirmo iki trečio mūsų eros amžiaus. Žodis ‘gnosis’ reiškia “išmintį, kuri veda žmoniją į išsigelbėjimą”. Gnostikų tikėjimas tapo aiškesnis po to, kai 1940-aisiais Egipte buvo atrasta Nag Hamadi biblioteka. Gnosticizmo išgelbėjimo teorija aiškina, kad “žmonės pradžioje buvo vienovėje su Dievu, bet įkalinti fiziniame kūne žemėje, žmonės užmiršo savo tikrąją formą. Tačiau, jei jiems bus suteikta išmintis (gnosis), jie galės grįžti pas Dievą”. Nors gnostikai buvo viena pirmųjų krikščionybės sektų, Romos bažnyčia jų dvasinius mokymus laikė erezija ir persekiojo jų narius.

Viduramžio Pietų Prancūzijos katarai (albigiečiai) buvo žinoma eretiška sekta, kurios mokymai pripažino reinkaranaciją ir tai, kad Jėzus ir Marija Magdalena buvo susituokę. Katalikų bažnyčia negalėjo to pakęsti ir XIII a. pradžioje prieš juos paskelbė karą (kryžiaus žygį), išsiųsdama kryžiuočius į Pietų Prancūziją (Albigiečių karai), kur jie apgulė miestus ir išskerdė dešimtis tūkstančių žmonių, nepaisydami ar jų gyventojai buvo tikintieji, ar ne.

Judėjimas integruoti religijas įgauna pagreitį

Istorija atmetė tikrąjį Jėzaus portretą

Tampa aišku tai, kad dominuojanti krikščionių bažnyčia praeityje ištrynė Biblijai prieštaraujančius Jėzaus aprašymus, tam kad pabrėžtų teiginį, jog “Jėzus buvo vienintelis Dievo sūnus”.

Žinoma, krikščionybei tai buvo palanku, nes primygtinai laikydamasi “nekalto prasidėjimo” idėjos, pabrėžė Jėzaus skaistumą – tai, kad “jis gimė be nuodėmės”, ir sustiprino savo nesugriaunamą prigimtį kaip religija, kuri peržengia loginį mąstymą. Iš tikro, krikščionybė atliko savo misiją, kaip pasaulio religija per tokius dalykus, kaip praktikuodama meilę.

Kita vertus, negalima paneigti to, kad Jėzus sėmėsi žinių iš kitų, prieš jį egzistavusių religijų, tokių kaip budizmas, ir kad jo dvasiniai mokymai, pvz, apie reinkarnaciją, buvo neįtraukti į Bibliją. Taip pat Biblijoje trūksta aiškumo apie meilės dievą į kurį tikėjo Jėzus.

Jeigu aukščiau suminėti dalykai būtų buvę perduoti tvarkingai, krikščionybės santykiai su kitomis eretiškomis sektomis ir religijomis, pvz, Islamu, būtų buvę visiškai kitokie.

Pasaulio religijos pasiekė krizę

Tam, kad šiandienos “civilizacijų sanplaikos” amžiuje, skirtingos rasės ir religijos galėtų koegzistuoti taikoje, o ne viena kitą smerktų, žmonijai reikalingi nauji mokymai, kurie peržengia egzistuojančių religijų skirtumus, bei integruoja jų įvairius tikėjimus ir vertybes. Šiame kontekste, galima sakyti, kad egzistuojančios pasaulio religijos pasiekė krizę.

Tokios tendencijos, kaip Da Vinčio Kodas ir jo paieška per du tūkstantmečius istorijos, siekiant pažinti tikrąjį Jėzaus gyvenimą, aiškiai rodo, kad judėjimas persvarstyti religijos vaidmenį ir esmę, įgauna pagreitį ir krikščioniškąjame pasaulyje.

Straipsnių serijos pabaiga.

Straipsniui naudota medžiaga iš tiklalapio TheLibertyWeb