09 balandžio, 2013

Penkios paslaptys, gaubiančios Jėzaus Kristaus gyvenimą – ar Jėzus buvo vedęs?



<Trečias tęsinys> <skaityti ankstesnę dalį>

Šiame straipsnyje tyrinėjamos paslaptingosios Jėzaus gyvenimo pusės – tema, dominanti šiandienos pasaulio žmones. Šioje straipsnio dalyje ieškosime atsakymo į trečiąjį klausimą:

3. Ar Jėzus buvo vedęs?


Biblijoje yra pabrėžiama, kad Jėzus Kristus yra vienintelis Dievo sūnus ir, kad jis buvo nevedęs ir skaistus. Tačiau vis daugėja tyrinėjimų, tvirtinančių, kad Jėzus buvo vedęs Mariją Magdaleną ir kad jie turėjo vaikų. Senoviniuose šventraščiuose (Apocrypha), kurie neįtraukti į Naujajį Testamentą, Jėzaus portretas gerokai skiriasi nuo to, kuris pateikiamas Biblijoje.

Dan Browno romane “Da Vinčio kodas” pateikiama eilutė iš Pilypo evangelijos yra vienas iš įrodymų, palaikančių versiją, kad Jėzus Kristus ir Marija Magdalena buvo vedę. Toje eilutėje sakoma: “Išganytojo partnerė buvo Marija Magdalena. Kristus mylėjo ją labiau nei kitus savo mokinius ir dažnai ją bučiuodavo. Tai žeidė ir piktino kitus jo mokinius, kurie jo klausė: “Kodėl tu myli ją labiau nei mus?” Išganytojas atsakė: “Kodėl aš jūsų nemyliu taip, kaip ją myliu?” Toje eilutėje panaudotas graikų žodis “koinonos” reiškia “partnerę”, todėl skaitant tekstą Jėzaus ir Marijos Magdalenos santykiai tampa gana aiškūs.

Biblijoje yra “įrodymų”, kad Marija Magdalena buvo Jėzaus “partnerė”
Sasagu Arai, buvęs Tokyo universiteto profesorius, kuris yra vienas iš iškilausių gnostikų evangelijų (įskaitant ir Pilypo evangeliją) žinovų, aiškina, kad net ir pačioje Biblijoje galima įžvelgti, kad tarp Jėzaus ir Marijos Magdalenos buvo ypatingas ryšys. Jis teigia, kad Jono evangelijoje aprašomoje prisikėlimo scenoje, kur Jėzus pasirodo prieš Mariją Magdaleną, įprastinis Jėzaus žodžių vertimas yra “neliesk manęs”, tačiau tikslus vertimas turėtų būti “paleisk mane”. Patikslintas vertimas leidžia manyti, kad Marija Madgalena rankomis buvo apsivijusi Jėzų, o tai rodo, kad jų santykiuose artimas fizinis kontaktas buvo normalus dalykas.
Profesorius Arai spėja, kad vėlesniais laikais, kai Jėzų ėmė garbinti, kaip Dievo sūnų, žmogiškoji jo gyvenimo pusė, kurią liudyjo jo santykiai su tam tikra moterimi, turėjo būti ištrinta. Tačiau net ir pačioje Biblijoje dar išlikę tokių fragmentų…
Vienas tokių yra “vestuvės Kanoje”, aprašomos Jono evangelijoje. Biblijoje neminima kieno buvo tos vestuvės, o profesorius Arai sako, kad jos galėjo būti ir paties Jėzaus. Anot profesoriaus, faktas, kad Jėzus buvo raginamas savo motinos patiekti daugiau vyno, kai šis pasibaigė, yra įrodymas, kad Jėzus buvo ne svetys, o jaunikis savo vestuvėse. Tame epizode, paversdamas vandenį vynu, Jėzus parodė pirmąjį stebūklą. Biblijoje rašoma, kad paragavęs paversto vynu vandens, prievaizdas krepėsi į jaunikį sakydamas “tu išsaugojai geriausią vyną pabaigai”. Profesorius šį teiginį aiškina, kad Jėzus ir “jaunikis” buvo vienas ir tas pats asmuo. (žr. pastabą)
Taigi, ne tik Apokrypoje (Apocrypha), bet ir Biblijoje galima rasti įrodymų, jog Jėzus buvo vedęs ir kad jo partnerė buvo Marija Magdalena. Iš krikščionių doktrinos pozicijos, toks teiginys gali atrodyti kaip šventvagystė, tačiau būtina suvokti, kad net jei Jėzus ir buvo vedęs, tai nėra neigimas fakto, kad jis yra “Jėzus - Dievo sūnus”.
Pastaba: Būtina paminėti, kad Jėzaus laikais vedybos buvo ypatinga pareiga žydų vyrui. Kai kuriose Biblijos vietose, į Jėzų kreipiamasi kreipiniu “Rabbi”, o santuoka buvo būtina sąlyga tapti rabinu.

Straipsniui naudota medžiaga iš tiklalapio TheLibertyWeb