07 balandžio, 2013

Penkios paslaptys, gaubiančios Jėzaus Kristaus gyvenimą – nekaltas prasidėjimas: tiesa ar mitas?

<Pirmas tęsinys> <skaityti ansktesnę dalį>

Šiame straipsnyje tyrinėjamos paslaptingosios Jėzaus gyvenimo pusės – tema, dominanti šiandienos pasaulio žmones. Šioje straipsnio dalyje ieškosime atsakymo į pirmąjį klausimą:

1. Ar nekaltas Jėzaus prasidėjimas yra tiesa?


Pagal apaštalų tikėjimą, kuris yra bendras ir katalikams ir protestantams, Jėzus prasidėjo iš Šventosios Dvasios ir gimė iš skaisčiosios mergelės Marijos. Tai yra mažų mažiausia, kuom turėtų tikėti kiekvienas tikras krikščionis.
Nors Mato Evangelijoje galime rasti jo gimtinėje gyvenusių žmonių užrašytus žodžius: “Šis asmuo (Jėzus) greičiausiai yra staliaus (Juozapo) sūnus. Jėzaus motina greičiausiai yra Marija, o Jokūbas, Juozapas, Simonas ir Judas yra jo broliai.” Romos katalikų bažnyčia, siekdama parodyti Jėzaus dieviškumą ir jo motinos Marijos “amžinąją skaistybę”, moko, kad tie “broliai” buvo Jėzaus pusbroliai.

2002 m. balandžio mėnesį Izraelyje padaryti archeologiniai atradimai, privertė suabejoti šia Romos katalikų doktrina, kai ant vienos I-ojo amžiaus kapavietės laidojimo dėžės buvo rastas šokiruojantis užrašas: “Jokūbas. Juozapo sūnus ir jaunesnysis Jėzaus brolis”. Vis dar tebesiginčyjama, ar ta kapavietė tikrai Jėzaus brolio. Tačiau, jei pasitvirtintų, kad Jėzus iš tikro turėjo jaunesnįjį brolį, tai verstų suabejoti ne tik jo motinos Marijos “amžinąja skaistybe”, bet ir nekaltu Jėzaus prasidėjimu.


Esenų sektoje iki vedybinis nėštumas buvo vadinamas “nekaltu prasidėjimu”

Nekaltu Jėzaus prasidėjimu verčia abejoti ne tik archeologiniai atradimai, bet ir vedybų papročiai būdingi esenams - religinei bendruomėnei, kuriai priklausė Jėzaus motina Marija. Esenų sektai buvo būdingas kolektyvinis gyvenimo būdas, panašus į vienuolyno. “Negyvosios Jūros rankraščiuose (ritiniuose)”, kurie XX a. penktame dešimtmetyje surasti Kumrane (Izraelio teritorija), galima rasti gana detalų esenų kasdieninio gyvenimo aprašymą. Ten minima, kad esenų bendruomenės nariams, paskelbus apie jų planuojamas vedybas, buvo leidžiama turėti lytinius santykius, o formali vestuvių ceremonija dažniausiai būdavo rengiama nuotakai jau esant trečiame nėštumo mėnesyje. Kitaip tariant, buvo įprasta, kad vestuvių metu nuotaka jau laukėsi. Nors susižadama būdavo net keleri metai prieš paskelbiant apie vestuves ir susižadejimo laikotarpiu lytiniai santykiai buvo draudžiami, buvo porų, kurios nesilaikydavo šių draudimų ir to pasekoje nuotaka jau būdavo nėščia dar prieš paskelbiant apie planuojamas vestuves. Tokiais atvėjais būdavo garbės reikalas naudoti išsireiškimą “nekaltas prasidėjimas”. Tai leidžia numanyti, jog ir Jėzus gimė iš įprastinių, to meto esenams būdingų, santuokinių ryšių (žr. pastabą).

Kaip Budos Šakjamunio didybės ir tikėjimo jo mokymais nesumažina budistų abejonė Gautamos Sidhartos gimimo versija (sakoma, kad jis gimė iš savo motinos Majos dešiniojo šono), taip ir Jėzaus didybės neturėtų sumenkinti žinojimas, kad jis prasidėjo žmogui įprastu būdu, ir gimė to meto įprastoje santuokinių poroje.


Pastaba: reikia pastebėti, jog tiktai Mato ir Luko Evangelijose minimas “nekaltas prasidėjimas”, kai tuo tarpu jis neminimas nei Jono, nei Morkaus Evangelijose, nei kituose rašytiniuose dokumentuose).

Skaityti tęsinį, spauskite čia

Straipsniui naudota medžiaga iš tiklalapio TheLibertyWeb.