03 spalio, 2013

Sielos įtaka žmogaus intelektui


Šiandienos pasaulyje vis dar nėra vieningos nuomonės apie žmogaus intelekto kilmę, tačiau dauguma mokslininkų mano, kad 20% mūsų intelekto priklauso nuo sąlygų motinos gimdoje, dar 20% nuo aplinkos, kurioje mes užaugame, o 50% priklauso genams. Likusius 10% mokslininkai priskiria nenumatytoms aplinkybėms.
Tačiau, jei analiziuosime žmogaus intelektą iš dvasinės perspektyvos, t. y. įvertindami faktą, kad subrendusio žmogaus siela egzistuoja dvasių pasaulyje, prieš jam gimstant (inkarnuojant) žemėje, šis pasiskirstymas įgaus kiek kitokį vaizdą.

Knygoje Tips to Find Happiness” (“Patarimai laimei atrasti”), Mokytojas Okawa rašo, jog siela įtakoja 70% žmogaus intelekto. Subrendusi siela apsigyvena vaisiaus embrione, o kūdikiui gimus ir jam augant, jo smegenys palaipsniui perima sielos polinkius. Žmogaus smegenis galima prilyginti kompiuteriui, kuris organizuoja ir perduoda duomenis. Gyvenimo eigoje žmogaus siela palaipsniui susikuria savo “kompiuterį”. Taigi, sielos įtaka individo intelekui yra labai didelė – net 70%, o likusius 30% įtakoja fiziniai faktoriai.

Fiziniai veiksniai įtakojantys intelektą

Išskiriami du fiziniai veiskniai, įtakojantys žmogaus intelektą. Vienas jų yra smegenis maitinančios medžiagos. Svarbiausia smegenų vystymuisi reikalinga medžiaga yra proteinai (baltymai). Jei šių medžiagų trūksta žmogaus augimo laikotarpiu, smegenų vystymasis bus apsunkintas ir jos neveiks efektyviai. Angliavandeniai bei deguonis taip pat yra būtini smegenų veiklai. Net ir talentingos sielos, gimusios nepritekliaus laikotarpiais, kai žmonės kentėjo dėl prastos mitybos, nesugebėjo atskleisti viso savo intelektinio potencialo dėl elementarių “statybinių medžiagų” trūkumo smegenims. Taigi, aplinka daro didelę įtaką smegenų vystymuisi.
Antrasis fizinis faktorius yra susijęs su lavinimu. Net jei žmogaus siela yra aukšto intelekto ir jo smegenys vystymosi laikotarpiu buvo aprūpintos visomis reikalingomis medžiagomis, tam, kad jos veiktų efektyviai kaip “kompiuteris”, reikia išmokti jomis naudotis, t.y. jas lavinti.
Žmonės, kurie nededa pakankamai pastangų savo smegenų treniruotei, nesugebės išnaudoti viso savo potencialo. Nepaisant užslėptų gabumų, jei žmogus nedės pakankamai pastangų studijoms vaikystės ir paauglystės periodais, jo smegenys nepasieks savo pilno potencialo. Ir priešingai, net jei žmogus ir nėra itin apdovanotas gabumais, dėdamas pastangas, jis gali puikiai naudotis savo smegenų funkcijomis ir išlavint savo protą.
Taigi, 70% žmogaus intelekto įtakoja jo sielos polinkiai, o 30%  - fiziniai veiksniai ir tai, ko yra išmokstama po gimimo.

Kita vertus, tai, kas laikoma intelektu iš pasaulietinės perspektyvos, nebūtinai atitinka intelekto apibrėžimą iš dvasinės perspektyvos. Čia žemėje, intelektą įprasta matuoti tik iš pasaulietinės perspektyvos, nevertinant žmogaus jautrumo, racionalumo ar kūrybingumo. Dvasiniu požiūriu, žmonių sielos priklauso skirtingoms grupėms ir turi skirtingus polinkius, todėl gana keblu tiksliai matuoti ir vertinti jų intelektinius sugebėjimus.

Straipsniui panaudota medžiaga iš Ryuho Okawos knygos “Tips to Find Happiness” (“Patarimai laimei atrasti”)